درایو یا اینورتر صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

اینورتر صنعتی | درایو

اینورتر صنعتی چیست؟

اینورتر صنعتی یک دستگاه دارای تکنولوژی پیشرفته و مدرن است. به لطف اینورتر، سیستم ماشین آلات بهره وری و همچنین صرفه جویی در انرژی و هزینه های عملیاتی را برای مشاغل بهبود بخشیده است. اینورترها در تولید به ویژه در صنعت کاربرد فراوانی دارند.

اینورتر ولتاژ DC را به ولتاژ AC با دامنه ثابت و فرکانس پایدار تبدیل می کند. این دستگاه دارای راندمان بالا در محدوده بار جزئی و همچنین دستیابی به ضریب کم در بار غیر خطی است. خروجی اینورتر، ظرفیت برق فوری اینورتر را در مقایسه با سیستم‌های معمولی تا دو برابر افزایش می‌دهد. این ویژگی به اینورتر اجازه می دهد تا بارهای با ظرفیت بالاتر را با دستگاه های با ظرفیت کمتر هماهنگ کند.

اینورتر اصلی مجموعه‌ای از تجهیزاتی است که برای تغییر جریان متناوب در یک فرکانس به جریان متناوب در فرکانس دیگر استفاده می‌شود و قابل تنظیم است.


همچنین ببینید: خط بازیافت ضایعات آهن


صرفه جویی در هزینه های انرژی و کاهش ردپای CO2 از مسائل مهم برای شرکت ها است. سه راه موثر برای دستیابی به بهره وری بیشتر انرژی عبارتند از:

  • تولید و مصرف انرژی تجدیدپذیر با یک نیروگاه خورشیدی با هزینه تعمیر و نگهداری کم
  • یکپارچه سازی یک سیستم ذخیره باتری
  • کاهش نیاز به توان راکتیو

قدرت یک نیاز ضروری صنایع است. اینورتر یک تجهیزات مستقل است، که ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبدیل می کند. اینورترها اطمینان حاصل می‌کنند که منبع تغذیه بدون وقفه و مداوم است. در کاربردهای مختلفی مانند یو پی اس (منبع تغذیهٔ بدون وقفه)، کنترل کننده سرعت، موتورهای الکتریکی و غیره استفاده می‌شود. دستگاه‌های صنعتی به استفاده از اینورتورهای صنعتی برای عملکرد مداوم عملیات در صنعت نیاز دارند. اینورترها نقش مهمی در صنایع تولیدی دارند.

چرا اینورتر‌ها در صنعت مهم هستند؟

اینورترهای صنعتی تجهیزاتی با قدرت بالا هستند که می توانند از قطع برق محافظت کنند.

صنایع زیادی هستند که باید بدون وقفه کار کنند، چند نمونه از صنایع نام آشنا این موارد هستند:

  • پالایشگاه‌ها و صنایع تولید انرژی
  • کارخانه‌ها و صنایع تولیدی
  • فرودگاه‌ها و شبکه‌های حمل و نقل
  • ایستگاه‌های کنترل خط لوله
  • سیستم آبرسانی

تعطیلی فعالیت‌های صنایع مهم مانند چند موردی که عنوان شد منجر به زیان مالی خواهد شد. همه این صنایع برای عملیات صنعتی بدون وقفه، نیاز به منبع تغذیه مداوم و ثابت دارند.

اینورتر صنعتی | درایو

قطعی برق، نوسانات و افت برق بزرگترین تهدید برای صنایع تولیدی است. سازمان های صنعتی نیز در برابر تغییرات منبع تغذیه آسیب پذیر هستند. صدمات ناشی از قطع برق، غیرقابل جبران خواهد بود.

قطعی برق می‌تواند منجر به وقفه لحظه‌ای در تولید شود. این مورد می‌تواند به تجهیزات و ماشین آلات صنعت تولید آسیب برساند. بنابراین برای مدیریت قطعی برق و تامین انرژی مورد نیاز، باید یک اینورتور صنعتی کارآمد و قوی نصب شود.


همچنین ببینید: الکتروموتور صنعتی چیست | انواع مدل‌ و کاربردها


صنایع باید اطمینان حاصل کنند که اینورترهای صنعتی مناسب را که مقیاس پذیر و کارآمد هستند نصب کنند. بنابراین اینورترهای صنعتی برای انواع صنایع و کاربردهای صنعتی اهمیت بسزایی دارند.

نکات قابل توجه بسیاری برای انتخاب اینورتر مناسب در صنایع وجود دارد که چند مورد را عنوان می‌کنیم:

  • بار قدرت مناسب
  • محافظت از جریان در شرایط مختلف
  • کارایی
  • مقیاس
  • تضمین تامین انرژی مورد نیاز
  • دارای گواهی (NEBS سطح 3)
  • دوام و طول عمر

اطلاعات بیشتری را از سازندگان معتبر و باتجربه اینورتر دریافت کنید تا در نهایت محصول خوبی داشته باشید. در صورت نیاز حتی می توانید وارونگی توان یا تبدیل توان سفارشی داشته باشید. با این کار، اینورترهای برق صنعتی واقعاً می‌توانند در دراز مدت به شما کمک کنند.

مزایا اینورتر صنعتی یا درایو چیست؟

حالا که همانطور که اطلاع داشتید با مفهوم اینورتر در صنعت بهتر آشنا شدیم، سراغ مزایا درایو صنعتی می‌رویم.

افزایش بهره وری

اینورترهای صنعتی نه تنها منبع تغذیه بدون وقفه را به صنایع ارائه می‌دهند، بلکه ظرفیت بار منبع تغذیه را نیز افزایش می‌دهند. افزایش ظرفیت بار نیز به معنای افزایش بهره وری است. بنابراین شهرک‌های صنعتی همواره اینورترهای صنعتی را بر اساس نیاز ظرفیت بار نصب می‌کنند.

جلوگیری از خرابی و خطرات ناشی از قطع برق

احتمال قطع برق در یک صنعت وجود دارد که باعث می‌شود عملیات صنعت متوقف شود. زیرا قدرت یک نیاز ضروری برای فرآیندهای صنعتی مستمر است. بنابراین برای جلوگیری از خرابی ناشی از قطعی برق و نوسانات منبع تغذیه، باید یک اینورتر صنعتی نصب شود.

برای کارخانه هایی که تولید مداوم دارند، قطع برق می تواند تاثیر زیادی بر بهره وری داشته باشد. اینورتر به حفظ و تثبیت منبع تغذیه در هنگام بروز خطا کمک می‌کند. در این صورت به دلیل قطع برق و سایر مشکلات ناشی از آن مانند آسیب به شبکه برق خارجی زمان از دست خواهد رفت، که یک اینورتر یا درایو صنعتی مناسب از این مشکل جلوگیری می‌کند.

اینورتر صنعتی | درایو

مقالات مرتبط:

گیربکس صنعتی چیست؟ | انواع گیربکس صنعتی و کاربرد در صنعتی

کوپلینگ شفت چیست؟ انواع و کاربردها


حفاظت از تجهیزات

صنایع تولیدی و کارخانه‌ها از جدیدترین نوع تجهیزات و ماشین آلات استفاده می‌کنند که ممکن است در اثر قطع برق آسیب ببینند. اینورترهای صنعتی می توانند از آسیب های ناشی از منبع تغذیه ناسازگار و نوسانات برق جلوگیری کنند. حفاظت از تجهیزات با توجه به قیمت‌ دستگاه‌ها و هزینه‌های تعمیرات بسیار مهم است.

نتیجه

یک انتخاب ایده آل برای اطمینان از تداوم منبع تغذیه و محافظت از قطع برق در صنایع و سازمان‌های صنعتی بدون افت راندمان، استفاده از یک سیستم یو پی اس یا یک سیستم اینورتر پیشرفته است.

سیستم اینورتر استاندارد، بهره‌وری و حفاظت از تجهیزات را افزایش می‌دهد و از خطرات ناشی از قطع برق جلوگیری می‌کند.

شرکت ققنوس دریای مکران طراحی و تولید کننده انواع محصولات ذوب و بازیافت است، برای اطلاعات بیشتر و سفارش به لینک زیر مراجعه کنید.


همچنین ببینید: جداسازی فلزات گرانبها

دیدگاهتان را بنویسید