خط بازیافت ضایعات آهن

خط بازیافت ضایعات آهن

بازیافت ضایعات آهن

بازیافت ضایعات آهن یک صنعت رو به رشد است. حفظ آینده ای پایدار حیاتی است و ما می توانیم با کاهش ردپای کربن در صنایع تولیدی و ساختمانی این کار را انجام دهیم. بازیافت ضایعات آهن و خط بازیافت ضایعات آهن راهی مقرون به صرفه و تاثیرگذار است که می تواند به آینده ای سازگارتر با محیط زیست کمک کند.

فلزات مواد فوق العاده ارزشمندی هستند، که می تواند بارها و بارها بدون از دست دادن خواص آنها بازیافت شوند. این بدان معناست که ضایعات آهنی دارای ارزش زیادی است، که مردم را تشویق می کند تا آن را برای فروش به مشاغل بازیافت جمع آوری کنند.

اما چیزی بیش از انگیزه مالی در آن وجود دارد. یک الزام زیست محیطی نیز وجود دارد. بازیافت فلزات به ما کمک می کند تا منابع طبیعی را حفظ کنیم در حالی که برای پردازش به انرژی کمتری نسبت به تولید محصولات جدید با استفاده از مواد خام بکر نیاز داریم.

فلز یک کالای با ارزش و رایج است، اما اغلب بسیار سنگین و حجیم است، به ویژه فلزات قراضه یا آهن قراضه. ضایعات فلزات را می توان چندین بار بدون تغییر خواص آنها بازیافت کرد. به گفته موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، فولاد و آلومینیوم بازیافت‌ترین مواد روی کره زمین هستند. سایر فلزات بازیافتی رایج عبارتند از مس، نقره، برنج و طلا.

شرکت ققنوس دریای مکران  طراحی کننده انواع محصولات ذوب و بازیافت در انواع و ابعاد مختلف است، برای اطلاعات بیشتر و سفارش به لینک زیر مراجعه کنید.

خط بازیافت ضایعات آهن

خط بازیافت ضایعات آهن یا فلزی یک ابتکار هوشمندانه توسعه داده شده است. بدنه خودرو فرسوده و فلزات ضایعاتی (مانند آهن ضایعاتی، آلومینیوم و بدنه موتور و غیره) توسط دستگاه شریدر خرد می‌شوند، سپس آماده ذوب شدن و خالص‌سازی برای استفاده مجدد خواهند شد.

خط بازیافت ضایعات آهن برای بازیافت فلزات آهنی و غیرآهنی طراحی می‌شود. که باید با طراحی هوشمندانه مقرون به صرفه، ایمن و بادوام باشد. خط بازیافت ضایعات آهن از یک دستگاه مخصوص خردکن فلزی(شریدر) طراحی شده برای خرد کردن اولیه و معمولا یک دستگاه سنگین سنگ شکن آسیاب چکشی برای پردازش بیشتر استفاده می‌کند. پس از آن یک سیستم غبارگیر برای حذف گرد و غبار، یک جداکننده مغناطیسی قدرتمند برای جداسازی فلز آهنی و یک جداکننده موثر برای حذف فولاد غیر آهنی استفاده می‌شود. در تمامی مراحل با استفاده از نوار نقاله ارتباط بین دستگاه‌ها و جا‌به‌جایی ضایعات انجام می‌شود.

یک خط استاندارد جداسازی، بازیافت، پردازش و مرتب سازی خرد کردن ضایعات فلزات شامل خردکن دو شفت، سنگ شکن چکشی فلزی، تجهیزات انتقال، تجهیزات جداسازی و سیستم حذف گرد و غبار باید باشد که در بعضی خطوط بازیافت، برای کاهش هزینه ها از خردکن چکشی یا دیگر موارد استفاده نمی‌شود.

خط بازیافت ضایعات آهن

 موارد استفاده از خط بازیافت ضایعات آهن

پس از پردازش، مواد بازیافتی برای حمل مستقیم مناسب است و معمولا برای مرحله ذوب و کوره آماده است.

مراحل فرآیند بازیافت ضایعات آهن

1-جمع آوری ضایعات

اولین قدم در بازیافت ضایعات فلزات، جمع آوری اقلامی است که حاوی فلزات هستند. ضایعات آهن را تقریباً در اکثر مکان‌ها می‌توان پیدا کرد. از جمله سایت‌های ساختمانی، تأسیسات صنعتی، انبارها، محل های دفن زباله، تعمیرگاه‌ها و غیره.


مقالات مرتبط:

کوپلینگ شفت چیست؟ انواع و کاربردها


2-جداسازی و دسته‌بندی ضایعات

سپس ضایعات جمع آوری شده، بر اساس نوع مواد در یک مرکز بازیافت فلز دسته بندی شده و برای حمل و نقل بسته بندی می‌شوند. این کار با خرد کردن با دستگاه شریدر، برش دادن و فشرده سازی انجام می‌شود.

3-ذوب ضایعات آهن

پس از جداسازی و خردکن کردن، ضایعات فلزی ذوب شده و توسط کارخانه های فولاد یا کوره‌های ذوب صنعتی خالص سازی می‌شوند. این کار به منظور حذف هرگونه ناخالصی از ضایعات انجام می‌شود.

4-شکل دهی

فلزات ذوب شده و خالص سازی شده، حالا به شکل قالب یا شمش های مورد نظر برای استفاده در تولیدات آینده شکل داده و نگهداری می‌شوند.

5-استفاده در صنعت تولید

فلز جدید اکنون آماده سفارش است. می توان آن را به تولید کنندگان فروخت و در آنجا به محصولات جدید تبدیل می‌شود یا به شکل مورد نظر دوباره ذوب و استفاده شود.


مقالات مرتبط:

گیربکس صنعتی چیست؟ | انواع گیربکس صنعتی و کاربرد در صنعتی

خط بازیافت ضایعات آهن

ویژگی های یک خط بازیافت ضایعات آهن استاندارد

  • خردکردن بهینه، هوشمندانه و تخصصی ضایعات آهنی یا فلزی
  • سیستم کنترل اتوماتیک قابل کنترل آسان مانند پی ال سی های زیمنس و سیستم کنترل هوشمند اتوماتیک
  • دوام و قدرت تضمین شده برای استفاده طولانی مدت
  • پشتیبانی پاسخگو و متخصص
  • کاهش مصرف انرژی و که برق باعث کاهش هزینه عملیاتی است
  • ظرفیت بالا و دقت بالا در مرتب سازی، جداسازی و ارائه ظرفیت خروجی با کیفیت
  • کاترها یا تیغه‌های با عمر طولانی
  • نگهداری آسان و هزینه کم تعمیرات
  • موتور هیدرولیک باعث بهبود گشتاور و پایداری بیشتر خرد کردن می‌شود

شرکت ققنوس دریای مکران طراحی کننده انواع محصولات ذوب و بازیافت از جمله راه‌اندازی کامل خط بازیافت ضایعات آهن است، برای اطلاعات بیشتر و سفارش به لینک زیر مراجعه کنید.


همچنین ببینید: جداسازی فلزات گرانبها

دیدگاهتان را بنویسید